Vilkår og handelsbetingelser

SÅDAN HANDLER DU PÅ ODC-MAD.DK

Når du har gennemført et køb på odc-mad.dk, modtager du kort efter en ordrebekræftelse på din e-mail, så du ved, at vi har godkendt og modtaget din bestilling. Du modtager også en følgeseddel og en faktura til regnskabet. Er du medlem af ODC MAD, kan du altid logge ind og finde dine kvitteringer på din personlige side.

1 Vælg dine varer under Butik, vælg antal og tryk på køb-knappen. Din indkøbskurv finder du altid i toppen i højre hjørne. Du kan altid tilføje varer og tage varer ud af din kurv.

2 Når du går Til kassen nederst i din indkøbskurv, indtaster du dine kundeopysninger, leveringsadresse og -dato. Det er også her, du skriver besked til vognmanden og accepterer Vilkår og handelsbetingelser. Afslutter du inden kl. 09 om formiddagen, modtager du dine varer dagen efter. Husk, vi leverer ikke søndag og mandag.

3 Når du har godkendt din kurv og klar til at betale, bliver du guidet videre til Quickpays betalingsgateway.

 

DESVÆRRE TAGER VI IKKE KONTANTER: TIL GENGÆLD KAN DU BETALE MED STORT SET ALLE BETALINGSKORT

Når du handler på odc-mad.dk kan du bruge følgende kort. Vær opmærksom at vi tager gebyr for brug af diverse kort: 

 

Dankort (gratis), VISA-dankort (gratis), Mastercard (1,25%), VISA (1,25%), VISA Electron (1,25%), JCB (3,75%), Maestro (3,75%) og American Express (3,75%).

Alle dine person- og kortinformationer bliver krypteret, når du handler på odc-mad.dk. Vi bruger et godkendt og certificeret betalingsmodul (quickpay), så alle oplysninger bliver sendt via en sikker forbindelse SSL (Secure Socket Layer). Du kan læse her og her.

Vi trækker først pengene, når din ordre bliver afsendt. Indtil da er pengene kun reserveret på din konto. Er der sket en fejl, og vi må eftersende en vare, så betaler du først for den, når varen bliver afsendt.

For at vi kan levere dine varer og holde dig opdateret på din ordre, har vi brug for dit navn, din postadresse, telefonnummer og e-mailadresse. Alle de oplysninger passer vi på og behandler fortroligt. Og ingen af dem bliver solgt videre til tredje part.

Vi behandler dine oplysninger sikkert og fortroligt i forhold til persondataloven og gemmer dem kun så længe bogføringsloven kræver det.

 

DINE VARER BLIVER LEVERET I KØLEKASSER AF FØDEVARERGODKENDT VOGNMAND

Alle ferske slagtervarer bliver vakuumpakket af vores slagter Karsten i Holbæk. Du vil modtage alle dine slagtervarer pakket på den mest optimale måde for den individuelle vare. Alle slagtervarer pakkes i kølekasser med is. Kølekassen kan holde dine varer kolde frem til kl. 20-21. på leveringsdagen.

Køber du en fx en kogebog, krydderier eller olier, bliver de pakket og sendt fra vores kontor i København.

Når vognmanden henter dine varer, sender vi en faktura til den e-mailadresse, du har givet os. vognmanden sørger for, at dine varer kommer helt og sikkert hjem til din hoveddør – uanset hvilket postnummer du bor i (indtagen ikke-brofaste øer).

 

LAST CALL FOR LEVERING I MORGEN

For levering dagen efter skal din bestilling være gennemført senest kl. 09. Dvs. bestil inden kl. 09 mandag formiddag for levering tirsdag.

Ingen levering søndag og mandag (samt helligdage).

Der kan være dage, hvor vores slagter ikke har mulighed for at levere dine varer. Skulle det ske, vil det være tydeligt, at du desværre ikke kan få dine varer leveret den dato, når du indtaster leveringsdato og tidspunkt.

 

DINE VARER BLIVER ALTID LEVERET. OGSÅ NÅR DU IKKE ER HJEMME Når du udfylder din adresse og vælger dato og leveringsdato, SKAL du skrive en besked til vognmanden, hvor du fortæller, hvor varerne skal stilles, hvis du ikke er hjemme.

 

PRISER FOR LEVERING TIL DIN HOVEDDØR

Alle priser på odc-mad.dk er inklusiv moms og dertilhørende afgifter. Når du færdigør din ordre bliver der pålagt en fragtpris. handler du for mere end 1.200 DKK, betaler vi portoen.

Levering til hele Danmark er 49 kr.

Vi vil rigtig gerne levere til ikke-brofaste øer, men desværre har vognmanden ikke mulighed for det pt. Men lige så snart at det kan lade sig gøre melder vi os på banen.

 

VI TAGER DESVÆRRE IKKE KØLEKASSERNE RETUR

Desværre har vi ikke fundet en løsning på at tage kasserne retur endnu. Til gengæld har du en fin køleboks.

 

REKLAMATION, RETUR- OG FORTRYDELSESRET

Ønsker du at returnere en vare, fordi den er gået i stykker undervejs eller der er et problem med en ferskvare, skal du hurtigst muligt kontakte os (senest dagen efter kl. 12.00). Vi vil gøre alt, hvad vi kan, for at finde en løsning hurtigt.

De fleste af vores varer er ferske kødvarer, og dem tager vi ikke retur (Forbrugeraftaleloven § 18, stk. 2, nr 4). Det samme gælder kolonialvarer.

 

Varer du kan spise

Vores slagter godkender alle kølekasser og indholdet, inden han forsegler dem og sender dem af sted. MEN er der alligevel vrøvl med en vare eller er der en, der ikke lever op til dine forventninger, så ring til os på +45 26 22 22 32. Ring til os inden kl. 12 dagen efter din levering.

 

Varer du ikke kan spise

Fortryder du dit  køb af fx. en kogebog, kan du uden problemer sende den retur til os. Den slags varer er omfattet af de almindelige fjernsalgsregler om fortrydelsesret (som det så flot hedder), og du har 14 dage fra modtagelsesdatoen til at meddele os, at du ønsker at sende den retr - og så derefter 14 dage til at sende den retur til os. 

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på dit køb. Du har derfor 2 års reklamationsret for varer, der ikke er til husholdningens løbende forbrug. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette gælder naturligvis kun, hvis der er tale om en berettiget reklamation, og såfremt manglen ved varen ikke er opstået som følge af slid, fejlagtig brug eller anden adfærd, der har forvoldt skade på varen. Du skal reklamere hurtigst muligt og senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen.

 

Gældende lovgivende regler for en "brugt" vare

Som forbruger kan du fortryde et køb, selvom varen er blevet brugt. En vare er kun brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik.

Hvis varen er brugt, skal der laves en konkret vurdering af, hvad varen som brugt kan sælges for til en anden forbruger. En evt. værdiforringelse skal forbrugeren ikke have retur.

Ved at bruge fortrydelsesretten refunderer vi alle tilgodehavender inden for 14 dage fra den dag fortrydelsesretten modtages. Du skal selv stå for returnering af varen til os med post eller fragt og samtidig dække omkostningerne derved. Venligst gem kvitteringen for returneringen som dokumentation for levering. Hvis der skulle være en værdiforringelse af varen ved modtagelse vil der blive gjort et krav på forringelsens værdi.

Ved brug af fortrydelsesretten, skal du kopiere punkterne nedenfor, udfylde og sende til os på kontakt@odc-mad.dk:

Der ønskes at gøre brug af fortrydelsesretten i forbindelse med ordrenummer:

Det ønskes at returnere følgende vare(r): 

Varen er bestilt den: 

Varen er modtaget den:

Navn:

Adresse: 

Dato:

DU SENDER VARER RETUR TIL

ODC-MAD ApS, C/O Slagtergården i Holbæk
Smedelundsgade 23A
DK-4300 Holbæk

Når vi modtager din returvare, sender vi dig en e-mail og spørger om du vil have pengene retur eller have dem til gode. Ønsker du pengene retur, bliver de sendt retur til samme betalingskort, som købet er gennemført med. Du betaler portoen, når du sender varer retur.

Orker du ikke mase med porto og vognmand, er du altid velkommen til at svinge fordi med returvaren på vores kontor – du er også velkommen, hvis du bare vil sludre.

Vores kontortider er: 

Man-Fre 09.00-15.00 (undtagen helligdage)

 

KUNDESERVICE

Tel: +45 53 88 22 32
e-mail: kundeservice@odc-mad.dk